viernes, 26 de noviembre de 2010

ARRUGAS, LA CARA AMABLE DEL ALZHEIMER

A partir de las 19:30 horas del próximo 1º de diciembre, la Biblioteca de la Sagrada Familia de Barcelona (España) dejará inaugurada la muestra Arrugas: La cara amable del Alzheimer, dedicada a la labor que llevan adelante los profesionales médicos y los familiares de pacientes con Alzheimer, en el marco de la historieta Arrugas de Paco Roca.

A continuación, la información de prensa que nos hicieran llegar (en catalán):
“Diuen que quan et mires al mirall i comences a assemblar-te al teu pare, és que ja t’estàs fent gran. El meu reflex comença a assemblar-se al meu pare, i el meu pare s’assembla ja a la imatge que recordo del meu avi. Inevitablement, els pares dels meus amics també pateixen aquesta transformació. Emilio, el pare de Diego, té Alzheimer. Amb un somriure amarg, el meu amic m’explica com el seu pare va perdent el cap. Serien anècdotes divertides si no expressessin la inevitable decadencia final d’una persona que sempre em va infondre respecte. Potser per aquestes raons, i perquè la meva mare -que sempre ha estat molt presumida- s’acaba de comprar, molt avergonyida, el primer bastó per poder caminar, vaig decidir fer una història sobre gent gran. Vaig començar a recopilar les anècdotes dels pares i els familiars dels meus amics.»
Exposició dedicada a la tasca que duen a terme els diferents professionals i familiars de pacients amb Alzheimer, la mostra ha estat creada mitjançant paral·lelismes amb la prestigiosa i premiada novel·la gràfica Arrugas, de Paco Roca.
S’hi exposen pàgines originals directament extretes de l’obra que són comentades per diferents personalitats mediàtiques, experts en la malaltia i familiars que la viuen o l’han viscut de prop. Tots ells comparteixen les impressions i els pensaments que el contingut d’Arrugas els ha aportat. De manera complementària, també es poden veure esbossos, comentaris i anotacions prèvies a la finalització de l’obra.
L’exposició disposa d’un entorn decoratiu que recrea la llar d’una persona gran, així com la pèrdua de memoria ocasionada per la malaltia.
Premi al millor guió i a la millor obra espanyola de 2007 al Saló del Còmic de Barcelona, al millor guió d’historieta realista del Diario de Avisos, al millor àlbum al Festival de Lucca, Premi Nacional de Còmic 2008 i a la millor obra espanyola del 2007 a Expocómic (Madrid).
Dimecres 1 de desembre, a les 19: 30 horas: Inauguració i taula rodona.
Sala d’actes de la Biblioteca Sagrada Familia.
Amb la participació de Paco Roca i membres i familiars d’associacions d’Alzheimer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario